تبلیغات
مهدویت - ضرورت دعا برای ظهورامام زمان(عج)

ضرورت دعا برای ظهورامام زمان(عج)

ما درخصوص ائمه اطهار(ع)،وظایف

 سنگینی داریم.یکی ازاین وظایف،دعا برای فرج

 حضرت مهدی(عج) است.البته دعا شرایطی دارد ودعای

 واقعی آن است که ازسرِ احساسِ نیاز وکمبود باشد.اگراین احساس کمبودنباشد،دعا کامل نیست.

برای خواندن متن کامل به ادامه ی مطلب بروید.

ضرورت دعا برای ظهورامام زمان(عج)

ما درخصوص ائمه اطهار(ع)،وظایف سنگینی داریم.یکی ازاین وظایف،دعا برای فرج حضرت مهدی(عج) است.البته دعا شرایطی دارد ودعای واقعی آن است که ازسرِ احساسِ نیاز وکمبود باشد.اگراین احساس کمبودنباشد،دعا کامل نیست.این معنا،چیزی است که ازروایات برمی آید.خودمان هم باید در جامعه ای که زندکی می کنیم نیازهارا لمس کنیم تا از روی نیاز دعا کنیم واز خدا بخواهیم.

درهمة اموردینی ومعنوی واخلاقی،امنیّتی واقتصادی،الان کمبود داریم.درروایات هم این کمبودها را مطرح ومردم را برای فرج حضرت مهدی(عج)آماده کرده اند.

یکی ازنیازهای بشر،دینی است که درپرتو آن راه درست را از نادرست بشناسد.اگر به مذهب و دین و آئین نیاز نداشت،خدا صد وبیست و چهار هزار پیغمبر نمی فرستاد،انبیای الولعزم  را نمی فرستاد، واوصیای این بزرگواران را مأمور نمی کرد.این نشانگرنیاز بشر به دین است.

پاسخ به شبهات روشنفکر نماها:

امروزه بعضی می گویند ما عقل داریم ونیازی به مذهب نیست.این منطقِ غلطی است که چندسالی است باب شده است.البته سابقه هم دارد،برهمن ها چنین عقیده ای داشتند.روی این عقیده کار شده است.روشنفکران ما این مسئله را تحت عنوان خاتمیّت مطرح می کنند.معنای خاتمیّت  این است که مارشد عقلی داریم پس نیازی به وحی نیست،دین لازم نداریم.به دارندگان وطرفداران چنین اندیشه هایی  می گوییم:اگرسه چیز را تضمین کنید حرف شما را می پذیریم:

اوّل؛اینکه تضمین بدهید که دیگر همه چیز را می فهمید و هیچ نقطة مجهولی برای بشر باقی نمانده است.این تضمین را هیچ دانشمندی نمی دهد.چون دانشمندان هر چه به علمشان افزوده می شود به مجهولات ونادانیهایشان آگاه تر می شوند.از ابوعلی نقل کرده اند که درآخر عمرش گفت: فهمیدم که نفهمیدم. هر مسئله ای که کشف می شود در کنارش سؤالاتی  پیش می آید ونقاط ابهامی بوجود می آید که بشر باید سعی کند آنها را بفهمد. هیچ دانشمندعاقلی چنین ادّعایی  ندارد که دیگر همه چیز را  می فهمم. یکی ازدلایل  اینکه بشر هنوز خیلی ازچیزهارا کشف نکرده،این است که می بینیم مرتّب در دانشگاه ها،برای کشف مجهولات مشغول تحقیق وبررسی هستند.اگر بشر همه چیز را فهمیده باشد که باید درِ دانشگاه ها را تخته کنند.

دوّم؛اینکه باید تضمین دهند براینکه،ما اشتباه نمی کنیم،فکر نمی کنم دانشمندی در دنیا باشد که تضمین بدهد که درآنچه فهمیدم احتمال خطا نیست. شاهد قضیه این است که می بینیم مثلا" پزشکان، مطلبی  را کشف می کنند وآن را به آگاهی عموم می رسانند،اما بعد ازمدّتی اعلام می کنند که اشتباه کرده اند وتئوریشان را عوض می کنند.سایر دانشمندان هم همینطور.کسی نمی تواند تضمین کند که اشتباه درکارش نیست.سوّم؛اینکه تضادّ

وتناقضی بین افکار نباشد.من می گویم عقل من،شما می گویید عقل من. هرفردی چنین ادّعایی  می کند. اگرتضادّی  نبود و همة عقل ها یکدست بودند، مشکلی نداشتیم. ولی می بینیم به تعداد مغز هایی که خدا آفریده،فکروجود دارد؛افکار متضادّ.نمی شود تضمین داد که تضادّی در افکار نباشد.

بنابراین وقتی می توانیم ادّعا کنیم دیگرنیازی به وحی نداریم که، همه چیزرابفهمیم، تضمین هم بدهیم که اشتباه نمی کنیم، تضادّ وتناقضی  هم درافکار نباشد.

می دانیم که در هرسه موضوع، کُمیت ما لنگ است. بنابراین از مذهب و وحی بی نیازنیستیم.تنها خدا، انبیاء وائمه اطهار(ع) هستند که عصمت دارند وخطا در کارشان راه نمی یابد وهمه چیز را می دانند وتضادّی  هم در افکار واحوالشان وجود ندارد.بنابراین بشر در تمام دوره ها، به دین نیاز داشته و دارد.

(ازضرورت دعا برای ظهورامام زمان(عج) تا نقش مذهب درآخرالزّمان(ازصفحه 49تا صفحه 53)

 



نگارش در تاریخ سه شنبه 24 تیر 1393 توسط شیخ الئیس بوعلی سینا | نظرات ()
قالب وبلاگ